اساتید پیشنهادی:

رزومه نویسی به انگلیسی

خاطره محمدی
خاطره محمدی
یک‌شنبه, 1 مرداد 2022

زمان مطالعه : 10 دقیقه

تعداد بازدید : 1383

رزومه نویسی به انگلیسی

یک رزومه خوب می‌تواند شانس شما را برای قبولی در یک شغل افزایش دهد. کارفرمایان در بعضی از مشاغل برای استخدام نیروهای خود از آنها رزومه می‌خواهند. بل از هر اقدامی برای مهاجرت بهتر است ابتدا بکشور مقصد آشنایی کار مل داشته باشید. اگر قبلاً رزومه‌ای ننوشته‌اید یا با نکات رزومه نویسی به انگلیسی آشنایی ندارید، این مقاله آموزش‌ها و نکات لازم را بیان کرده است که با استفاده از آن می‌توانید یک رزومه مناسب بنویسید و موفقیت استخدام خود را در شغل دلخواهتان افزایش دهید. در ادامه به اصول رزومه نویسی و نکاتی که باید در رزومه نویسی به انگلیسی باید رعایت کنید را ذکر می کنیم.

رزومه انگلیسی چیست؟

اگر قصد مهاجرت کاری به کشور ترکیه را دارید، دانستن نحوه نوشتن رزومه به زبان انگلیسی بسیار مهم است. یک رزومه انگلیسی باید حاوی اطلاعات مرتبط در مورد تحصیلات، مدارک تحصیلی و سابقه شغلی شما باشد تا شایستگی شما برای یک شغل را به استخدام‌کننده نشان دهد. اگر برای مشاغلی درخواست می‌دهید که باید انگلیسی صحبت کنید، رزومه شما باید به زبان انگلیسی باشد. این یک فرصت عالی برای نشان‌دادن مهارت‌های زبانی شماست. برای تأثیر بیشتر بر استخدام‌کننده باید بامهارت بیشتری رزومه خود را بنویسید.

نحوه نوشتن رزومه انگلیسی

برای رزومه نویسی به انگلیسی باید طبق چارچوب‌های خاصی آن را بنویسید تا مشخصات شما به‌خوبی قابل درک باشد و مدیران طبق آن بتوانند تصمیم‌گیری کنند.

  • اطلاعات تماس خود را وارد کنید.
  • فقط اطلاعات شخصی مرتبط را درج کنید.
  • یک نامه کوتاه برای شرح اهداف خود بنویسید.
  • رزومه باید دارای بخش‌های جداگانه برای آموزش، مهارت‌ها و صلاحیت‌ها باشد.
  • صداقت را در اولویت قرار دهید.
  • با استفاده از ارقام دستاوردهای خود را نشان دهید.
  • رزومه را متناسب با شغل خود، تنظیم کنید.
  • از نوشتن ارجاعات بپرهیزید.
  1. مشخصات تماس خود را وارد کنید

در بالای رزومه خود، نام، آدرس، شماره‌تلفن، آدرس ایمیل، شبکه مجازی یا وب‌سایت خود را بنویسید. در صورت تمایل می‌توانید آدرس کامل خود یا فقط نام شهر خود را بنویسید. آدرس ایمیلی که در رزومه شما نوشته می‌شود باید در دسترس باشد و نام شما در آن نوشته شود. اگر یک وب‌سایت یا شبکه مجازی دارید که تجربیات و مهارتتان در آن نشان می‌دهد، آدرس آن را بعد از ایمیل بنویسید.

  1. فقط اطلاعات شخصی مرتبط را درج کنید

نیازی نیست شماره تأمین اجتماعی، سن، وضعیت تأهل، افراد تحت تکفل یا هر چیز دیگری در مورد زندگی شخصی خود را در رزومه خود بیان کنید. قراردادن عکس در رزومه برای همه مشاغل لازم نیست مگر اینکه وجود عکس برای شغل درخواستی اهمیت داشته باشد مثل حرفه مدلینگ یا بازیگری. کارفرمایان اطلاعات شخصی شما را جمع‌آوری می‌کنند تا پس از استخدام در پرونده‌های مخصوصی نگهداری شوند.

  1. نامه‌ای برای بیان اهداف و تجربیات خود بنویسید

بیان اهداف و انگیزه درمورد شغل می‌تواند در تصمیم‌گیری کارفرمایان تأثیرگذار باشد. هدف شما باید متناسب با هدف‌های شرکت باشد. داشتن تجربه یکی از عوامل اصلی در استخدام نیروها است، بنابراین سعی کنید تجربیات خود را به‌صورت خلاصه در حد دو یا سه جمله و بعد از اطلاعات تماس خود بنویسید.

  1. بخش‌هایی را برای تحصیلات، مهارت‌ها و صلاحیت‌ها اختصاص دهید

بخش تحصیلات در رزومه نویسی به انگلیسی باید شامل مدرک یا مدارکی باشد که کسب کرده‌اید. دانشگاه، تاریخ شروع تحصیلات و هرگونه موفقیت در زمان تحصیل از جمله اطلاعاتی هستند که می‌توان از آنها در رزومه نویسی استفاده کرد. همچنین اگر مهارت خاصی دارید که با شغل شما در ارتباط است آن را ذکر کنید.

  1. صداقت را در اولویت بگذارید

بیان هرگونه اطلاعاتی که درمورد شما صحت ندارند ممکن است باعث از دست دادن موقعیت شغلی شما شود. زیرا بسیاری از کارفرمایان متوجه هرگونه تناقض و عدم صداقت می‌شوند. پس سعی کنید مشخصات خود را به‌درستی و به‌دور از هرگونه اغراق بنویسید.

  1. موفقیت‌های خود را با ارقام بنویسید

موفقیت و مهارت‌های شما عامل مهمی در رزومه نویسی به انگلیسی است. نکته مهمی که در این خصوص وجود دارد بیان موفقیت‌های شما با آمار و ارقام است. مثلاً می‌توانید بیان کنید «افزایش نرخ حفظ مشتری تا 17 درصد با بهبود زمان پاسخگویی به میزان سه دقیقه» که موضوع باعث توجه بیشتر کارفرما خواهد شد.

  1. رزومه خود را متناسب با شغل تنظیم کنید

می‌توانید توضیحاتی درمورد شغل نوشته و از کلمات کلیدی در رزومه نویسی به انگلیسی استفاده کنید. برخی از استخدام‌کنندگان از سیستم‌هایی برای اسکن برنامه‌ها و رزومه‌ها برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط استفاده می‌کنند، بنابراین استفاده از آنها می‌تواند به شانس انتخاب رزومه شما برای بررسی توسط مدیر استخدام افزایش دهد.

  1. از بیان ارجاعات خودداری کنید

برخی از کارفرمایان برای استخدام متقاضیان با مراجع آنها صحبت می‌کنند. نیازی به نوشتن مراجع نیست، اما باید یک سند جداگانه آماده داشته باشید تا در صورت درخواست، ارائه کنید. همچنین می‌توانید «مرجع موجود در صورت درخواست» یا عبارتی مشابه را در پایین رزومه خود اضافه کنید تا نشان دهید می‌توانید هر زمان که بخواهید آنها را ارائه دهید.

نکاتی برای نوشتن رزومه به زبان انگلیسی

برای رزومه نویسی به انگلیسی نکاتی وجود دارد که با استفاده از آنها می‌توانید یک رزومه قابل قبول بنویسید. در ادامه به بررسی این نکات می‌پردازیم:

  • در صورت داشتن تجربه علاوه بر فهرست کردن آنها توضیحاتی درمورد مسئولیت و مهارت‌های خود بنویسید.
  • بیان سرگرمی‌ها و علایق در صورتی نیاز است که متناسب با شغل درخواستی باشد.
  • اگر کارهای پاره‌وقت، داوطلبانه و یا کارهایی به‌صورت کارآموزی انجام داده‌اید می‌توانید در رزومه خود درج کنید.
  • سعی کنید رزومه خود را در یک صفحه یا حداکثر دو صفحه بنویسید.
  • از هرگونه غلط املایی یا نگارشی در رزومه نویسی به انگلیسی بپرهیزید، زیرا وجود اشتباهات از این دسته باعث ذهنیت بد در مسئولان استخدام می‌شود. شما می‌توانید از بر نامه‌های مخصوصی برای بررسی این نکات استفاده کنید.
  • در صورت امکان، قبل از ارسال رزومه به کارفرمایان، از شخصی که تسلط کافی در زبان انگلیسی دارد، بخواهید تا رزومه شما را در صورت وجود اشتباه تصحیح کند.

نکات بیشتر برای نوشتن یک رزومه قوی

  • از عبارت‌هایی مانند انجام، همکاری، تشویق، تأسیس، تسهیل، تأسیس، مدیریت و ... برای رزومه نویسی به انگلیسی استفاده کنید.
  • تجربه کاری خود را قبل از تحصیل بنویسید. در کشورهای انگلیسی‌زبان، تجربه کاری مهم‌ترین عامل در استخدام است.
  • قبل از مصاحبه از انجام مصاحبه با مراجع خود هماهنگ کنید زیرا ممکن است کارفرمایان بخواهند با آنها صحبت کنند.

چند سال از تجربه کاری باید در رزومه نویسی به انگلیسی بیان شود؟

در رزومه نویسی به انگلیسی، بیان حداکثر 10 تا 15 سال از تجربیات شما کافی است و هرچه تجربه بیشتری داشته باشید برای استخدام شما بهتر است. لازم نیست همه تجربیات خود را در یک صفحه بنویسید بلکه تجربه‌های مهم خود را نوشته و در صورت دعوت به مصاحبه جزئیات آن را بیان کنید.

متقاضیان سطوح ارشد، مانند مدیران، باید حداکثر 15 سال تجربه کاری و نقاط قوت آن را بیان کنند و نشان دهند که شایستگی کافی برای این شغل درخواستی دارند.

متقاضیان کار در سطح متوسط ​​باید وظایف مربوطه خود را به‌صورت مختصر بنویسند. متقاضیان بدون تجربه می‌توانند از موفقیتهای خود، مسئولیت‌ها در سازمان‌های دانشجویی یا تجربه کارآموزی در رزومه بیان کنند.

به یاد داشته باشید که نیازی به شرح تمام جزئیات شغلی نیست، زیرا کارفرمایان رزومه‌هایی وقت زیادی را صرف مطالعه رزومه نمی‌کنند، پس هرچه یک رزومه مختصر و با ذکر نکات مهم باشد مورد توجه قرار می‌گیرد. سعی کنید با استفاده از الگوهای آماده برای رزومه نویسی به انگلیسی استفاده کنید و رزومه خود را مرتب و با ذکر نکات مهم بنویسید تا برای کارفرما خسته‌کننده نباشد.

لینک مفید: سلام به انگلیسی | 35 راه برای سلام کردن به زبان انگلیسی

یادگیری زبان در تیکا

رزومه شرحی از مشخصات متقاضیان مشاغل است که بعضی از کارفرمایان آن را درخواست می‌کنند. رزومه نویسی به انگلیسی قواعد و نکات خاصی دارد که باید با رعایت آنها رزومه‌ای مناسب نوشته شود. تجربه کاری در استخدام مشاغل انگلیسی حائز اهمیت است پس در صورت داشتن تجربه حتماً آن را بیان کنید.  در سامانه آموزش زبان آنلاین تیکا توسط بهترین اساتید به شما آموزش خواهیم داد و شما را در این مسیر کمک خواهیم کرد و شما را در مسیر یادگیری زبان یاری خواهیم کرد. پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا با مراجعه به سایت تیکا، کلاس خود را شروع کنید.

https://tikkaa.ir/blog/c/immigration

 

رزومه نویسی به انگلیسی

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات

user-image

Erfan Azizi

برای اقامت چه مقدار درامد نیازه؟

7 مرداد 2022

user-image

عارفه سالاریه

مرسی در مورد مصاحبه کاری هم مطلب دارید؟

1 مرداد 2022