اساتید پیشنهادی:

10 فرهنگ لغت زبان کره‌ای برتر

پرستو غفاری
پرستو غفاری
شنبه, 5 شهریور 2021

دسته بندی : korean-dictionaries

زمان مطالعه : 8 دقیقه

تعداد بازدید : 13887

10 تا از بهترین اپلیکیشن‌های فرهنگ لغت زبان کره‌ای برای گوشی هوشمند شما

بگذارید از شما چیزی بپرسم: به نظر شما چه ابزار رایگان یا بسیار ارزان ، اما در واقع بسیار ارزشمند برای یادگیری لغات کره ای وجود دارد؟ جواب ما این است: یک اپلیکیشن کره‌ای خوب

چرا که می‌تواند اطلاعاتی به شما بدهد که حتی فکرش را هم نکرده‌اید. از ریشه لغات گرفته تا جایگاه دستوری آن ها.

البته بیشتر این فرهنگ های لغت به زبان انگلیسی-کره ای هستند، اما برای فهمیدن آن ها لازم نیست حتما در سطح پیشرفته به انگلیسی مسلط باشید. همچنین دیکشنری های آنلاین و آفلاین زیادی هستند که تلفظ لغات کره ای را نیز به شما آموزش می دهند. اینجا در مورد بهترین اپلیکیشن‌هایی حرف می‌زنیم که قرار است سلاح پنهانی شما برای دستیابی به تسلط بر زبان کره‌ای باشند  پس با ما همراه باشید.

مزایای استفاده از اپ های دیکشنری کره ای

تصور کنید مجبور باشید یک جسم یک کیلویی را همه جا با خود حمل کنید، که نه تنها استایلتان را خراب می‌کند بلکه باعث درد دست و پاهایتان نیز می‌شود.  تصور حمل کتاب های فیزیکی هم برای نسل Z که در ایران نسله دهه هشتاد به بعد را تشکیل میدهند هم غیرقابل تحمل است! در عوض شما می توانید روی تلفن همراهتان به همه منابع آنلاین و منابع دسته بندی شده زبان کره ای دسترسی داشته باشید. کافیست یک اپلیکیشن دیکشنری کره ای را امتحان کنید.

دسترسی سریع به تکنولوژی

بر خلاف زبان چینی، تایپ کلمات کره ای با صفحه تلفن گوشی بسیار ساده است و تفاوت چندانی با تایپ فارسی یا انگلیسی ندارد برای همین نیازی به کتاب کاغذی نخواهید داشت.

با همراه داشتن یک دیکشنری زبان کره ای دسترسی شما هیچ محدودیتی نخواهد داشت. یعنی در هر لحظه، چه وقتی که در حال رفت و آمد به مدرسه هستید، یا در صف یک مغازه معروف دونات فروشی یا منتظر نوبت در آرایشگاه تنها چند ثانیه با یادگیری چند درس ارزشمند زبان کره‌ای فاصله دارید. همچنین در سامانه آموزش زبان آنلاین تیکا میتوانید استاد مناسب خودتان را پیدا کنید.

به سادگی گوشی موبایل خود را بردارید و آماده شروع یادگیری شوید. اپلیکیشن شما 24 ساعت شبانه روز در خدمت شماست.

اگر این نکته به اندازه کافی تحت تأثیرتان قرار نمی‌دهد، بیایید به مزیت بعدی نگاهی بیندازیم.

اپلیکیشن فرهنگ لغت با محتوای هوشمند زبان کره ای


نه تنها کلمه موردنظرتان حتی زودتر از گفتن کلمه "anyeong" یا همان سلام ظاهر خواهد شد، بلکه اطلاعات اضافه‌تری نیز بدون اینکه بپرسید در اختیارتان قرار می‌گیرد.

این اپلیکیشن‌ها تنها معنی تا ترجمه مستقیم لغت را به شما نشان نمی دهند. ممکن است تصویر کلمه را ببینید و یا تلفظ آن را بشنوید. ممکن است ببینید که نوشتنش به زبان کره‌ای چگونه است. مترادفهایی برای آن کلمه و تمام کلمات مرتبط نیز دریافت می‌کنید. با حجم بالای مثالهایی که کلمات در آنها استفاده شده‌اند شامل جملات توضیح دهنده راههای صحیح و نادرست استفاده از کلمه نیز رو به رو خواهید شد.

رایط کاربری دیکشنری

شما با رابط هوشمندی کار خواهید کرد که نه تنها ساده، بلکه به طور مستقیم در بردارنده نیازهای شخصی شما نیز هست. برای مثال، تاریخچه جستجوی شما را ذخیره می‌کند. می‌توانید تجربه آموزشی مناسب شخص خودتان داشته باشید، رنگها و فونت ها را تغییر داده و با تنظیمات عمومی مختلفی کار کنید تا ویژگیهای اپلیکیشن مشخصاً متناسب با خواسته شما باشند.

یک اپلیکیشن این مزایا را با استفاده از ارتباط با دیگر اپلیکیشنها یا برنامه ها و وبسایتها چند برابر می‌کند تا بتوانید مسیر تسلط به زبان کره‌ای را تسریع بخشید.

در طی این مسیر ممکن است فکر کنید که "هی! یه لحظه صبر کن، این اپلیکیشن مدتها پیش از شکل یک فرهنگ لغات ساده درآمده است." و شما درست حدس زده اید!

آنچه که در دست دارید یک فرهنگ لغات- اصلاحنامه- مترجم و عصای جادوی است!

منابع یادگیری کره ای سرگرم‌کننده، جالب و آموزشی


اپلیکیشن فرهنگ لغات کره‌ای شما به دلیل مزایای اشاره شده در این مطلب، تنها آموزشی نیست، بلکه سرگرم‌کننده و جالب هم هست. (اگر قرارهای ملاقاتتان هم اینچنین می‌بود، چه می‌شد!)

محصول آموزش زبانی که علاوه بر آموزش اطلاعات کافی را نیز انتقال می‌دهد، خوب است. در واقع یک محصول آموزشی میبایست که این امکانات را داشته باشد.

وقتی که اپلیکیشنی در اختیار داشته باشید که علایقتان را نیز قلقلک دهد، پس شما یک گزینه عالی در دست دارید.

امکانات شخصی سازی

اپلیکیشن‌ها جالب هم هستند چرا که آنها سبب می‌شوند تا شما از آموخته‌هایتان استفاده کنید. آنها از لحظه‌ای کاربردی می‌شوند که شما اولین کلمه را در نوارابزار جستجو تایپ می‌کنید که کار منفعلانه‌ای نیست، هست؟ همین عمل ساده تایپ کردن به ذهن شما سیگنالهایی را ارسال می‌کند که سبب می‌شود یادآوری آسان شود.

و بعدها این اپلیکیشن‌ها با امکاناتشان شما را تشویق می‌کنند تا فهرست کلمات خود را برای مرور بسازید و مدیریت کنید. یا اینکه با یک یادآوری دوستانه مثل "کلمه روز" به شما تلنگری می‌زنند. همچنین آنها آزمونهایی را نیز ارائه می‌دهند تا دانش خود را ارزیابی کنید و یا حتی پیشرفت خود را با تمام دوستان خود در شبکه‌های اجتماعی (اگر علاقه دارید) به اشتراک بگذارید.

لیست بهترین فرهنگ های لغت


خب واضح است که اپلیکیشن‌های فرهنگ لغت کره‌ای بسیار جذاب هستند. اما ایده آل این است که نیازی به استفاده از آن ها نداشته باشید، مگر نه؟ گرچه در زندگی روزمره این مسئله کمی غیرواقع‌گرایانه است، اما هر کدام از اپلیکیشن‌های زیر را که انتخاب می‌کنید ، باید استفاده از کلاسهای آنلاین را نیز برای زمان مفید بدون فرهنگ لغات در نظر بگیرید.

7 اپلیکیشن‌ فرهنگ لغت کره‌ای موبایل

خب بدون معطلی بیشتر بیایید برویم سراغ این لیست. شما بهتر است برای استفاده ازا ین اپلیکیشن ها به دانش حداقلی زبان انگلیسی مجهز باشید.

Korean English Dictionary

App by Bravolol

گوگل پلی-آیتونز
هزینه: رایگان

توضیحات:

این اپلیکیشن شامل 160000 کلمه و عبارت کره‌ای می‌شود که می تواند قلب هر زبان آموزی را به هیجان دربیاورد. شما می‌توانید جستجوی خود را به انگلیسی و یا کره‌ای انجام دهید و در هر صورت در حین تایپ کردن املا و پیشنهاداتی را نیز دریافت خواهید کرد.

گزینه پخش صدا در همه بخشهای اپلیکیشن وجود دارد. یعنی برای چک کردن تلفظ کلمات هرگز دچار مشکل نخواهید شد. کلمات توسط مثالهای بسیاری در قالب جمله، طبقه بندی شده‌اند. این امکان به زبان انگلیسی و کره‌ای وجود دارد و سبب می‌شود تا درک بهتری از نحوه عملکرد کلمات و ارتباطشان با دیگر کلمات در جملات داشته باشید.

مزایا

استفاده از این اپلیکیشن بسیار دلپذیر است. چیدمان آیکون های آن برای چشم ها آزاردهنده نیست. به صورت آفلاین هم کار می‌کند. ادعا می‌کند که جستجوی سریعتری به نسبت گزینه‌های مشابه ارائه می‌دهد که مسئله بسیار مهمی است.

و اگر دوست دارید، همواره می‌توانید پیشرفت خود را با دوستانتان از طریق لینک های مربوط به شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

Korean English Dictionary & Thesaurus & Translator

by Xung Le

گوگل پلی-آیتونز

هزینه: رایگان

توضیحات:

این اپلیکیشن دارای بانک اطلاعاتی شامل 500 هزار کلمه، عبارت و جمله است. شما می‌توانید مثالهایی از جملات و عبارات معاصر کره‌ای را در آن پیدا کنید که هنگام صحبت با یک کره‌ای زبان به کارتان خواهد آمد. معانی و مترادفها به خوبی گردآوری شده و با استفاده از ارائه معانی و موارد استفاده مختلف به کاربران تصویر کاملتری از کلمه را نشان میدهد.

شما مجموعه‌ای از ابزارهای آموزشی مفید اضافه‌تری مثل یادآوری کلمه و فهرست کلمات را در اختیار خواهید داشت. این ابزار به شما کمک می‌کند تا کلماتی که قبلاً آموخته‌اید را مدیریت و مرور نمایید. همچنین می‌توانید یادداشت‌های شخصی خود را به فهرستتان اضافه کنید تا تجربه یادگیری کاملاً مناسب شخص شما باشد.

برای ارجاع اضافه‌تر این اپلیکیشن شما را به فرهنگ لغات های دیگر مثل Oxford Dictionary، Urban Dictionary، Wiktionary، Wikipedia و ... مرتبط می‌کند. اگر امکان اتصال به اینترنت را نداشتید، نگران نباشید. این اپلیکیشن به صورت آفلاین هم کار می‌کند. و همچنین شامل بانک اطلاعاتی تصاویر نیز می‌شود.

Prime English-Korean Dictionary

by Dong-A Publishing

گوگل پلی-آیتونز

هزینه: 13.99 دلار

توضیحات:

نمیدانید چطور باید چیزی را به زبان کره‌ای بیان کنید؟ می‌خواهید معادل کره‌ای برخی اصطلاحات انگلیسی را پیدا کنید؟ می‌خواهید به کره‌ای بگویید "cool- باحال" یا "awesome-عالی"؟ این اپلیکیشن این فاصله را از میان می‌برد.  تعداد زیادی مثال ظریف در قالب جمله وجود دارند که به شما این امکان را می‌دهند تا ظرایف زبان را عمیقاً فرابگیرید.

این ویژگی نادری برای یک اپلیکیشن است تا بین کسانی که قصد یادگیری زبان کره‌ای را دارند و کسانی که به زبان انگلیسی علاقمندند پلی برای برقراری ارتباط دوطرفه ایجاد کند. این اپلیکیشن در هر دو سر این طیف بسیار محبوب است.

به نظر انگلیسی زبانانی که قصد یادگیری کره‌ای دارند، عالی است و کره‌ای زبانان علاقمند به انگلیسی آن را مفید یافته اند. به همین دلیل این اپلیکیشن تأییدیه رسمی ELLAK (اتحادیه زبان و ادبیات انگلیسی کره) را کسب کرده است.

برای پیدا کردن عبارات محاوره ای و اصیل موردنیاز خود از این اپلیکیشن استفاده نمایید.

Korean Dictionary

by Athena Soft

گوگل پلی

هزینه: رایگان

توضیحات:

این یکی یک اپلیکیشن فرهنگ لغت کره‌ای است که کاربردهایی از جمله اصلاحات، ارائه پیشنهادات بیشتر لغت در زمینه مترادفها و متضادها را نیز دارد. این اپلیکیشن علاوه بر امکان تبدیل صدا به نوشته، امکان جستجویی صوتی را نیز ارائه می‌دهد که برای زبان اموزانی که شنیدن را ترجیح می‌دهند، بسیار مناسب خواهد بود.

علاوه بر امکان "کلمه روز" (که می‌توان به 5کلمه در روز نیز تغییر یابد)، یک گزینه برنامه درسی در اختیار شما خواهد بود که با استفاده از آن شما می‌توانید لغات خاص موردنظرتان را برای یادگیری اضافه کنید و یا لغاتی که یادگرفته‌اید را حذف نمایید. همچنین آزمون چندگزینه‌ای برای به چالش کشیدن شما نیز وجود دارد که به سرعت یادگیری شما بسیار کمک می‌کند.

این اپلیکیشن هم به صورت آفلاین کار می‌کند اما اگر به اینترنت متصل باشید به خصوص موقع استفاده از امکانات صوتی عملکرد بهتری خواهد داشت. تبلیغات کم و بیش بر روی صفحه نمایش، ظاهر می‌شوند اما به ندرت مزاحم یادگیری شما خواهند بود.

English Korean Plus

by DaolSoft

گوگل پلی- آیتونز

هزینه: 13.99 دلار

توضیحات:

این اپلیکیشن با دو برنامه مختلف شروع به کار کرد.- یکی مناسب کره‌ای هایی که قصد یادگیری انگلیسی داشتند و دیگری برای انگلیسی زبانانی که تلاش می‌کردند تا کره‌ای بیاموزند (احتمالاً به دلیل مقبولیت K-pop). سپس برنامه‌نویسان متوجه شدند که با ترکیب این دو گروه و استفاده از بهترین نکات هر دو می‌توانند یک اپلیکیشن بسیار خوب داشته باشند.

هم اکنون به عنوان پرفروشترین فرهنگ لغت کره‌ای-انگلیسی و انگلیسی-کره‌ای بازار دارای بانک اطلاعاتی شامل 857000 کلمه -شناخته می‌شود و یکی از غنی‌ترین هاست. و از آنجایی که این اپلیکیشن به صورت مداوم به روز رسانی می‌شود، در نسخه‌های تازه‌تر کلماتی بیشتری در اختیار کاربران خواهد بود.

اینجا شما مقدار قابل توجهی محتوای معاصر کره‌ای در اختیار خواهید داشت که در مکالمات دور میز شام و روزمره مداوم استفاده می‌شود. معانی کلمات بسیار با ظرافت ارائه شده‌اند و تمام معانی مختلف کلمات کره‌ای را دریافت خواهید نمود.

این اپلیکیشن پشتیبانی فنی بسیار خوبی دارد و کاملاً حس می‌کنید که در پشت صحنه افرادی هستند که برای اضافه کردن امکانات بیشتر و اصلاح نواقص تلاش می‌کنند.

Korean Dictionary, Translator, Phrase Book

by iThinkdiff

گوگل پلی-آیتونز

هزینه: رایگان

توضیحات:

این اپلیکیشن بسیار قدرتمند است و حتی می‌تواند جملات کامل را نیز برای شما ترجمه کند. همچنین شما لازم نیست که به صورت دستی جملات را تایپ کنید. مثلاً فرض کنید که متوجه منظور یکی از علائم راهنمایی و رانندگی نمی‌شوید. از آن عکس بگیرید و اپلیکیشن کار جستجو و ترجمه را برای شما انجام خواهد داد.

ویژگی‌های آن شامل امکان فلش کارت می‌شود که به کاربران این امکان را می‌دهد تا لغات را مرور نمایند. اگر "کلمه روز" به نظر خیلی ساده می‌رسد، چرا با امکان "عبارت روز" کمی هیجان وارد روند آموزشی نکنیم؟ شما حتی می‌توانید مهارتهای بالای زبان کره‌ای خود را با انجام بازی‌های چندنفره و برنده شدن در آنها به رخ دیگران بکشید. اگر فونت اپلیکیشن مورد علاقه‌تان نیست، به سادگی می‌توانید تغییرش دهید.

این اپلیکیشن می تواند به سایت‌های شبکه‌های اجتماعی متصل شود و ترجمه‌ها نیز می‌توانند در توییتر، فیسبوک و لینکداین پست شوند.

Talking Translator

by GreenLife Apps

گوگل پلی-آیتونز

هزینه: رایگان

توضیحات:

تصور کنید که یک کلمه، عبارت و یا جمله را تایپ کنید و بلافاصله ترجمه‌اش را به یکی از زبان‌های بزرگ دنیا بشنوید. جالب است، نه؟

این اپلیکیشن در انبار مهمات خود تنها مسلح به زبان کره‌ای نیست. بلکه شامل زبانهای فرانسوی، المانی، اسپانیایی، ایتالیایی و دیگر زبانهای بزرگ و پرکاربرد دنیا نیز می‌شود. این امکان نزدیکترین چیز به مترجم جهانی فیلم Star treck است! می‌توانید که کلمه کره‌ای مورد جستجوی خود را ببینید و هر چندبار که خواستید به تلفظش گوش کنید.

دیکشنری کره ای در سفر

اگر سفر می‌کنید و به یک مرجع زبانی سریع نیاز دارید، این اپلیکیشن همراه بسیار خوبی است. ورای تبلیغات گاه و بیگاه نگاه کنید و آنوقت هرجا که می‌روید، ابزار یادگیری مفیدی خواهید داشت.

اگر واقعاً می‌خواهید که روند اموزشی خود را به سطح بالاتری ببرید، امکان "کلمه روز" رویکرد جزئی‌نگر تری را در اختیار شما قرار می‌دهد و می‌توانید یک مثال دقیق از چگونگی استفاده ان در جمله را نیز داشته باشید. در واقع، بسیاری از کاربران معتقدند که درست به اندازه مترجم سخنگو، از این ویژگی اپلیکیشن نیز بسیار آموخته‌اند.

نتیجه گیری

ما در اینجا بهترین اپلیکیشن‌های فرهنگ لغات موجود را برای شما گردآوردیم. این موارد می‌توانند آموزش کره‌ای شما را بسیار تقویت کنند.

این مطلب تنها برای نشان دادن این است که چه میزان کمک و پشتیبانی برای یک زبان آموز کره‌ای در دسترس است. فناوری دوست شماست.

این اپلیکیشن‌ها اغلب رایگان هستند و به شکلی برنامه‌ریزی شده‌اند تا زندگی شما را کمی ساده‌تر نمایند.

برای آشنایی با منابع یادگیری زبان رایگان دیگر با مجله آموزش زبان تیکا همراه باشید.

چگونه یک استاد زبان انلاین پیدا کنیم؟

 

10 فرهنگ لغت زبان کره‌ای برتر

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

پرستو غفاری

تولید محتوا

پرستو هستم. کارشناسی ارشد مهندسی عمران خوندم اما سالهاست که زبان انگلیسی تدریس می کنم و گهگاهی ترجمه هم می کنم. بسیار به ادبیات و هنرهای نمایشی علاقمندم و از مطالعه کتاب و تماشای فیلم و سریال به زبان انگلیسی بسیار لذت می برم و امیدوارم که بتونم به دیگران هم کمک کنم تا از این لذت محروم نباشند .

نظرات

user-image

پارسا مهری

تشکر از شما کره زبان و فرهنگ جالبی داره

20 شهریور 2022

user-image

الهام طالبی

چقدر خوبه که اینا رو معرفی میکنید، میشه دیکشنری مناسب واسه روسی هم معرفی کنید؟

20 شهریور 2022