اساتید پیشنهادی:

یادگیری یک زبان جدید چقدر زمان می خواهد؟|مدت زمان تسلط کامل بر زبانی جدید

نیکی مهدی
نیکی مهدی
سه‌شنبه, 28 دی 2020

دسته بندی : language-learning

زمان مطالعه : 7 دقیقه

تعداد بازدید : 3660

زمان یادگیری یک زبان جدید

سوال نهایی و اغلب دشوار که هر یک از زبان آموزان خارج از کشور با آن مواجه هستند این است که: "یادگیری هر زبان جدید چقدر طول میکشد؟"

این سوال به شما کمک میکند تا متوجه شوید خط پایان مسیری که قرار است طی کنید در چه نقطه ای قرار دارد،اینطور نیست؟؟

مخصوصا زمانی که برای یادگیری یک زبان،زمان محدودی را در اختیار دارید! شاید بخواهید که در سفر پیش رویتان به دنیای آن زبان جدید،با سرعت بیشتری به تسلط رسیده تا برای تعطیلات با سطح زبان مورد نظرتان خودنمایی کنید،شاید هم امتحانی را پیش رو داشته باشید که برای درخشیدن و موفقیت در آن امتحان نیاز به مطالعه زبان داشته باشید؛

هر دلیلی هم که داشته باشید، تیکا به سوال هایتان با توجه به تحقیقاتی که انجام داده و تخصصی که داریم،یک پاسخ کلی و مختصر و یک پاسخ کامل و طولانی میدهیم.

یادگیری یک زبان چقدر طول میکشد؟
 

شما میتوانید مقدمات یک زبان را در 22 ساعت یاد بگیرید. یادگیری یک زبان خارجی،تجربه ای کاملا شخصی و منحصر به فرد برای شما و با توجه به سبک یادگیری شما است. با توجه به جمله ای که در بالا گفتیم،بر اساس آمار گیری از 100 میلیون زبان آموز به کمک برنامه Busuu(برنامه ای است که یادگیری زبان را برای افراد ساده تر میکند)که توسط یک تیم تحقیقاتی اخیرا مورد آزمایش قرار گرفته،22 ساعت استفاده از برنامه Busuu Premium،معادل گذراندن یک ترم دانشگاهی در رشته زبان مورد نظر است. اگرچه توصیه نمیکنیم که تمام 22 ساعت را به یک روز را برای یادگیری اختصاص دهید و خود را خسته کنید!

در برنامه Busuu،فکر میکنیم که در روز باید قسمتی از زمانمان را به یادگیری زبان اختصاص داده و زمان مطالعه مان را تقسیم کنیم،با توجه به تحقیقات انجام شده روی زبان آموزان برنامه Busuu،محققان به این نتیجه رسیده اند که اختصاص روزانه 10 دقیقه به یادگیری زبان،بهترین نتایج را به همراه خواهد داشت.

حال،اینکه "چند روز"را به یادگیری زبان اختصاص دهید چیزی است که کاملا به شما بستگی دارد!

برای محاسبه و تشخیص اینکه برای یادگیری زبان جدید چند ساعت زمان لازم دارید،6 فاکتور اصلی که در ادامه به شما خواهیم گفت را در نظر بگیرید:
 

 

مشکلات یادگیری زبان جدید
 

حقیقتا باید بگوییم که یادگیری بعضی از زبان ها آسان تراست. این سادگی با توجه به آن است که زبان مورد نظرتان برای یادگیری ،چقدر با زبان مادریتان شباهت دارد. موسسه خدمات خارجی ایالت متحده،در جایی که کارمندان دولت زبان های خارجی را آموزش میبینند،درجه سختی زبان را برای انگلیسی زبانان بومی در چهار دسته طبقه بندی میکنند:

-دسته اول: زبان هایی که بیشترین شباهت را به زبان انگلیسی دارند،از جمله فرانسه،ایتالیایی،اسپانیایی و پرتغالی.

-دسته دوم: زبان های چالش برانگیزتر،مانند آلمانی،مالایی یا کریول هائیتی.

-دسته سوم: زبان هایی که از لحاظ زبانی و یا فرهنگی،تفاوت قابل توجهی با زبان انگلیسی دارند،مثل لهستانی،فنلاندی،ترکی،روسی،و...

-دسته چهارم: زبان های رسمی و فوق العاده سخت که با آنها به چالش کشیده خواهید شد،مانند ژاپنی،عربی و یا چینی؛

سطح مهارت خود را پیدا کنید
 

شما میتوانید نحوه سلام و خداحافظی کردن در زبان مورد نظرتان مثل انگلیسی و همچنین تشکر کردن را در زبان مورد نظرتان یاد گرفته و سپس به یادگیری آن زبان ادامه ندهید؛ ببنابراین در اینجا،موسسه خدمات خارجی یک لیست بسیار مفید و کاربردی دارد که مهارت های زبانی را از مهارت های ابتدایی (مهارت های مورد نیاز در طول سفر یا مهارت های مقدماتی زبان )،تا مهارت های بومی یا دو زبانه،رتبه بندی می کند.

توجه: ارزیابان زبان دانشگاه کمبریج،بر اساس سطوح مشابهی از مهارت ها،مقدار زمان پیشنهادی مطالعه برای امتحانات را اعلام کرده که این خود یک راهنمایی عالی است.



 

اساتید زبان تیکا

مناسب ترین روش درس خواندن
 

اگر فکر میکنید که با مطالعه بیشترسرعت یادگیریتان هم افزایش پیدا میکند،باید به شما بگوییم که همیشه هم اینطور نیست! ممکن است مطالعه چندین ساعت گرامر زبان های خارجی برای بعضی از افراد کارامد و مفید باشد،اما این کار روشی پایدار و یا سالم برای همه افراد نیست و فقط در رابطه با برخی صدق میکند!ً به همین دلیل ما در برنامه Busuu ویژگی ای به اسمStudy Plan ایجاد کردیم تا به کمک آن،زبان آموزان سازماندهی،انگیزه و همچنین اهداف خود را حفظ کنند؛در بیشتر مواقع میزان مطالعه شما مهم نیست،بلکه نحوه مطالعه و کیفیت یادگیریتان مهم است!
 

اساتید زبان تیکا



 

 به چند زبان تسلط دارید؟
 

در اینجا معامله ای وجود دارد: شاید غیر منصفانه به نظر برسد(حتی اگر مسلط به دو،سه و یا حتی چند زبان هستید)،اما هر چه بیشتر به زبانی که قصد یادگیری اش را دارید صحبت کنید،با سرعت بیشتر و آسان تر به آن زبان مسلط میشوید. بنابراین اگر از قبل در یادگیری زبان جدید حرفه ای هستید،به احتمال زیاد نکات بسیاری را به صورت آماده در آستین خود دارید! اگر این چنین است،اطمینان حاصل کنید که از آن نکات،نهایت استفاده را میبرید.


 

هیچ وقت دیر نیست! 
 

شما میتوانید مطالعات آکادمیک بی شماری در رابطه با تاثیرات سن بر روی توانایی یادگیری زبان توسط افراد را پیدا کنید که در صفحات متعددی راجع به آنها توضیح داده شده. بر خلاف تصور عموم،یادگیری زبان جدید برای زبان آموزان مسن تر از نظر فنی سخت نیست؛اما روش و رویکرد شما در کیفیت و سرعت یادگیری آنها بسیار تاثیرگذار است. بهترین روش ها برای آموزش زبان جدید به کودکان از بزرگسالان بسیار متفاوت است و این همان نکته مهمی است که ما آن را در نظر میگیریم؛بنابراین چه 16 ساله باشید چه60 ساله،برای یادگیری زبان جدید باید سرعت مورد نظر خود را دنبال کنید.

تاثیر محیط بر یادگیری بهتر
 

تمام نظریه ها عالی است؛اما تمرین با زبان مادری روشی است که با آن میتوانید چند ساعت در زمانی که به یادگیری اختصاص میدهید صرفه جویی کنید و این ،کار را برای شما بسیار آسان تر میکند. به این دلیل که رفت و آمد و نشست و برخاست با گروه هایی دوستانه از بومیان زبان مورد نظرتان،به شما این فرصت را میدهد تا خود را به چالش کشیده و مهارت های زبانی جدیدتان را آزمایش کرده و از آنها لذت ببرید. با این وجود اگر بگوییم که یافتن چنین شرایطی چه در خانه و چه در خارج از کشور یکی از سخت ترین و حتی گرانبها ترین کار ها است،حرف منصفانه ای زده ایم!   
 

حقیقت این است که اگر می‌خواهید زبان را یاد بگیرید، باید شروع کنید. مدت زمان یادگیری زبان برای هر کس متفاوت است. باید شروع کرد و پیش رفت. بودجه یا زمان خود را برای به تعویق انداختن یادگیری خود بهانه نکنید. یادگیری را امروز با اپلیکیشن آموزش زبان تیکا شروع کنید و یا استاد زبان خود را در سایت آموزش آنلاین زبان تیکا انتخاب کنید و در محیطی که برای یادگیری زبان بهینه شده است و با امکاناتی مثل تخته سیاه مجازی همین امروز یک قدم در یادگیری زبان بردارید.
 

منبع : busuu
 

اساتید آموزش زبان آنلاین تیکا
یادگیری یک زبان جدید چقدر زمان می خواهد؟|مدت زمان تسلط کامل بر زبانی جدید

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

نیکی مهدی

تولید محتوا

سلام به همه دوستان و زبان آموزان عزیز،نیکی مهدی هستم،۱۹ سالمه و به موسیقی،ورزش، هنر و زبان علاقه مندم. رشته ی دانشگاهیم مترجمی زبان آلمانیه و تمام سعیم اینه که این زبان رو به ساده ترین روش به دیگران آموزش بدم.

نظرات

user-image

پارسا مهری

مثل همیشه عالی

14 آذر 2022

user-image

پریسا

عالی

13 آذر 2022

user-image

زهرا اخوان

مثل همیشه عالی و کاربردی

12 آذر 2022

user-image

لیلا فارغ

خیلی مطلب مفیدی بود ممنون

12 آذر 2022

user-image

الهام طالبی

جالب بود مرسی

12 آذر 2022