اساتید پیشنهادی:

مهاجرت به چین و مشاغل پردرآمد در این کشور

پرستو غفاری
پرستو غفاری
دوشنبه, 1 اسفند 2021

زمان مطالعه : 10 دقیقه

تعداد بازدید : 6251

مهاجرت به چین و مشاغل پردرآمد

سخت‌ترین کار در برنامه مهاجرت انتخاب مقصد است. چین در حال حاضر از نظر متوسط درآمد یکی از کشورهای بالای متوسط است. یک دهه قبل اگر کسی می خواست مشغول تدریس زبان انگلیسی در چین شود، باید حتما زبان چینی میدانست. امروزه این اجبار کمتر شده است، با این حال افرادی که میخواهند در چین کار و زندگی کنند باید زبان چینی بدانند.

برای کار در چین چقدر باید چینی بدانم؟

در واقع، ملزومات مربوط به زبان چینی بستگی به شغل مد نظر شما دارد. برخی موقعیت های شغلی مثل مدرسین زبان انگلیسی یا وکلایی که به موارد بین المللی رسیدگی می کنند، ممکن است به توانایی صحبت کردن به زبان چینی نیازی نداشته باشند. شاید باورتان نشود، اما اگر در یک شرکت چندملیتی کار کنید، میتوانید زبان چینی را دور بزنید! بسیاری از این شرکت ها محلی برای زندگی به شما میدهند. حلقه ای از افراد که به انگلیسی صحبت میکنند نیر اطراف شما خواهند بود.

با این حال، در نهایت باید بدانید با چه کسی کار می کنید؟ با چه کسی قرار کنفرانس خواهید داشت؟ و چه کسی را قرار است در چین تحت تأثیر قرار دهید؟ معلوم است که خود چینی ها!

فواید یادگیری زبان چینی قبل از مهاجرت کاری به این کشور


امتیاز غیرقابل انکار آشنایی با زبان چینی

داشتن مهارت های زبان چینی برای مهاجرت و کار در چین مزیت بزرگی است. هر متقاضی کار که چینی بداند در طی روند پیدا کردن شغل شانس بهتری دارد. برای به دست آوردن مشاغل پردرآمد در چین عموماً به توانایی صحبت کردن به زبان چینی و به طور خاص پوتونگوآ نیاز خواهید داشت. شغل های افرادی که با مردم چینی سر و کله میزنند، پر درآمدتر از آنهایی هستند که برای کسبشان به این توانایی ها نیازی نخواهید داشت.

آیا هدف شما اتخاذ یک موقعیت سطح بالاتر در یک شرکت است؟ یا برنامه بلندمدتی برای کار در چین دارید؟ پیشرفت مهارت های زبانی برای شما ضروری است. میتوانید نگاهی به مقاله ما درمورد اطلاعات آزمون زبان چینی HSK بیندازید.

برای مطالعه بیشتر: مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان 

مشاغل پر درآمد در چین

شغل های مربوط به تدریس زبان انگلیسی در چین از گذشته درآمد مناسبی داشته اند. این شغل ها در مناطق شهری بزرگ درآمد بهتری دارند. همچنین شغل های مربوط به تجارت و بازاریابی و فروش درآمد خوبی در چین دارند. در این زمینه شغل های مدیریتی برای افرادی که رزومه خوبی داشته باشند بسیار پولساز خواهند بود.

تکنیسین های برنامه نویسی کامپیوتر نیز از جمله این شغل ها هستند. شغل های مربوط به توریسم و هتلداری نیز درآمد خوبی دارند. چین جاذبه های طبیعی، تاریخی و فرهنگی بسیاری برای افراد دارد. شغل های مربوط به نوشتن و رسانه نیز موفق هستند.

بیشتر خبرنگارانی که به چین فرستاده می شوند، میتوانند به چینی صحبت کنند. همچنین دیپلمات های بیشتری این روزها قبل از آغاز کار در چین در کلاس های زبان چینی ثبت میکنند. این نکته اهمیت اساسی مهارت های زبانی برای برقراری ارتباط را نشان می دهد. مهارت های زبان چینی ممکن است که برای همه مشاغل ضروری نباشد اما آنهایی که این مهارت ها را ندارند نمی توانند عملکرد خیلی عالی در این کشور داشته باشند.

چرا حتی سطح A1 زبان چینی برای مهاجرت به چین عالی است؟

حتی اگر شما چندان به زبان چینی مسلط نیستید، درک ابتدایی این زبان می تواند کارفرمای چینی را تحت تأثیر قرار دهد. این مهارت تلاش شما برای برقراری ارتباط به این کشور را به نمایش می گذارد. همچنین فاصله میان شما و همکاران و مراجعین چینی را نیز کاهش می دهد. اکثر چینی ها در ارتباط با خارجی هایی که تازه دارند چینی حرف میزنند صبور هستند. اگر بتوانید در مقابل کمی انگلیسی به یک دوست چینی یاد بدهید، او قدردان شما خواهد بود! زیرا یادگیری زبان انگلیسی برای مردم چین سخت است.

بهترین روش پیدا کردن یک شغل در چین همکاری با شرکت های چند ملیتی یا کمک گرفتن از سایت های شغل یابی است


شرایط کار در کشور چین

با رشد اقتصادی، چینی ها حالا بیشتر به فرهنگ سنتی خود افتخار می کنند وبه دنبال به رسمیت شناختن این فرهنگ هستند. بسیاری از افراد تحصیل کرده چینی می توانند به زبان انگلیسی وارد مکالمه شوند. با این حال اگر شما بتوانید به زبان مادری آنها تسلط پیدا کنید، این نکته سبب تمایز شما شده و احترام بیشتری را از سوی آنها دریافت خواهید کرد. همانطور که گفتیم مشاغل پردرآمد در چین اکثرا نیازمند دانش زبان چینی هستند.

با این همه درک هر زبان خارجی برای درک یک فرهنگ متفاوت حیاتی است. متاسفانه بسیاری از مهاجرین انتخاب می کنند که خود را در حباب جامعه خارجی ایزوله کنند. بعد از سال ها زندگی کردن در چین حتی قادر نیستند بگویند "xie xie" –متشکرم-.

فواید یادگیری زبان چینی

برخی معتقدند که اگر قصد ماندن در چین برای مدت کمتر یکسال را دارید، یادگیری زبان چینی ارزش این همه تلاش را ندارد چرا که در مقایسه با زبان های اروپایی، یادگیری چینی برای یک نفر انگلیسی زبان بسیار دشوار خواهد بود. حتما آگهی های مترجم زبان چینی استخدام را در ایران هم دیده اید! تجربه کار و زندگی در چین در ایران و همه کشورهای دنیا با ارزش است.

اولاً فراموش نکنید که زبان چینی با داشتن بیش از 1.1 میلیارد متکلم امروزه پراستفاده ترین زبان دنیاست. شما مجبور نیستند برای تمرین کردن این زبان حتماً در چین باشید. شاما می توانید با صحبت کردن با چینی های خارج از کشور آن را تمرین کنید.

ثانیاً برخلاف زبان های فرانسوی و آلمانی، دستور زبان چینی ساده است. هیچ صرف فعلی وجود ندارد و لازم نیست بر اساس جنسیت و تعداد صرف اسم ها را به خاطر بسپارید.

مطمئناً یادگیری زبان چینی چندان ساده نخواهد بود. چرا که این زبان دارای چهار لحن مختلف است که تفاوت معنایی ایجاد میکنند. کاراکترهای چینی تصویری بوده و آوایی نیستند. با این حال، اگر به فرهنگ علاقمند باشید و دلتان بخواهد که صحبت کنید، می توانید از پسش بر بیایید.

چطور قبل از مهاجرت به چین زبان یاد بگیریم؟

شاید فکر کنید منابع یادگیری چینی وجود ندارند؟ کشور چین سریال های کمدی مثل Friends تولید نمی کند تا با تماشای آن ها غربی ها بتوانند زبان را بیاموزند؟ شما در اشتباه هستید! با یک سرچ ساده میتوانید انواع سریال های کمدی و رمانتیک، تخیلی، تاریخی و .. که برای رده های سنی مختلف در چین تولید میشود پیدا کنید.

همچنین شاید بهتری باشد سری به تیک تاک چینی بزنید! بیشتر ما تحت تاثیر فضای تک زبان انگلیسی فکر میکنیم فرهنگ زبان های شرقی هیچ محتوایی تولید نمیکنند. اگر به یک باره آمادگی ورود به دنیای محصولات زبان چینی تولید شده در چین را ندارید، میتوانید کمدین های چند ملیتی را دنبال کنید! درست همانطور که کمدین های ایرانی-آمریکایی مانند مکس امینی فرهنگ ایرانی و کلمات فارسی را با انگلیسی ترکیب میکنند، افراد دو ملیتی چینی هم میتوانند به شما کمک کنند! محصولات زیادی به صورت ترکیبی از انگلیسی و چینی در اینستاگرام، یوتیوب و .. وجود دارند.

تفریح و یادگیری

این کلیپ ها که بسیاری از آن ها توسط مردم عادی تولید میشوند، نه تنها شما را با زبان آشنا میکنند بلکه با زبان طنز فرهنگ چین را هم به شما معرفی میکنند. گذشته از دشواری های زبان، چین و ایران هر دو آسیایی هستند و شباهت های زیادی دارند. فرهنگ درآوردن کفش ها در خانه، خوردن برنج در غذای روزانه، احترام به بزرگترها و.. برای هردو کشور آشناست. با این حال بهتر است قبل از مهاجرت و کار در چین با تفاوت های فرهنگی آشنا شوید!

یادگیری زبان چینی در منزل با کلاس های خصوصی با بهترین اساتید زبان

"مقاله آیتلس بگیریم یا تافل را از دست ندهید! "

از فرآیند یادگیری لذت ببرید!

یادگیری هر زبانی نیازمند اختصاص دادن زمان و انرژی است. گاه غربی ها موقع یادگیری چینی گله می کنند که به دردشان نمی خورد. اما در واقعیت این به شما بستگی دارد. شما میتوانید مسیر حرفه ای خود را به گونه ای انتخاب کنید که از مهارت زبان چینی خود نهایت استفاده را ببرید.

با این همه بازار کار برای مهاجرین رقابتی تر از قبل شده است. بنابراین صحبت کردن به زبان چینی می تواند روابط بازرگانی را عمیق تر کند و امکانات بیشتری را در آینده در اختیار فرد بگذارد.

این مطلب با کمک مقاله یک ژورنالیست ساکن شهر پکن که بین سالهای 2014 تا 2016 در برلین زندگی کرده است نوشته شد. مطالب مناسب زبان آموزان ایرانی و مطالبی که به روز شده اند به آن افزوده شد تا برای شما کاربردی تر شود!

برای مهاجرت به چین میتوانید از راه های مختلف تحصیلی یا کاری یا سرمایه گذاری استفاده کنید. داشتن دانش زبان چینی یک ضرورت است. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد منابع یادگیری زبان چینی و یا بهترین کشورها برای مهاجرت، با مجله رایگان آموزش زبان تیکا همراه باشید.

یادگیری زبان چینی

 

مهاجرت به چین و مشاغل پردرآمد در این کشور

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

پرستو غفاری

تولید محتوا

پرستو هستم. کارشناسی ارشد مهندسی عمران خوندم اما سالهاست که زبان انگلیسی تدریس می کنم و گهگاهی ترجمه هم می کنم. بسیار به ادبیات و هنرهای نمایشی علاقمندم و از مطالعه کتاب و تماشای فیلم و سریال به زبان انگلیسی بسیار لذت می برم و امیدوارم که بتونم به دیگران هم کمک کنم تا از این لذت محروم نباشند .

نظرات

user-image

پریسا

مدرس زبان چینی هم دارید؟

18 تیر 2022

user-image

پارسا مهری

سلام و تشکر برای تفکیک زبان چینی و کره ای و ژاپنی و توضیح به دیگران چه راهی پیشنهاد میکنید؟

11 تیر 2022

user-image

عارفه سالاریه

ممنون، من شنیدم که چینی خیلی سخته، میشه مطلبی درمورد ویژگی های این زبان هم بگذارید تا دید بهتری ایجاد بشه؟

11 تیر 2022

user-image

افشین یعقوبی

من باید تو 6 ماه زبان چینی ام فول بشه(بهع واسطه موقعیت شغلی)، چی کار باید بکنم؟ دوستان اگر تجربه ای دارن راهنمائی ام کنند

6 اسفند 2021